Twórcy Cities: Skylines 2 w końcu przestali owijać w bawełnę. Poznaliśmy datę startu oficjalnego wsparcia dla modów

Długo musieliśmy na to czekać, ale wsparcie modów wreszcie oficjalnie zmierza do Cities: Skylines 2. Studio Colossal Order zapowiedziało wstępne udostępnienie edytora map oraz narzędzia do modyfikacji kodu gry wraz z debiutem Beach Properties - pierwszego z tzw. asset packów, który doda do gry 70 nowych obiektów.

Premiera DLC nastąpi 25 marca, co może dziwić, bo ledwie tydzień temu deweloper twierdził, że na oficjalne wsparcie modów przyjdzie nam jeszcze długo czekać.

Miejcie na uwadze, że nie będzie to pełna wersja narzędzi moderskich , lecz jedynie beta. Niemniej dwie z trzech najważniejszych funkcji będą dostępne:

* możliwość tworzenia własnych map, czy to od podstaw, czy też przez zaimportowanie map z danymi wysokości terenu;
* opcja wprowadzania zmian w kodzie gry w celu modyfikacji systemów gry

Zabraknie za to narzędzi do podmieniania „assetów”, przynajmniej na początku. Zespół Colossal Order planuje wydawać aktualizacje wprowadzające nowe funkcje oraz zmiany podyktowane przez społeczność Cities: Skylines 2.

Przypomnijmy, że mody w CS 2 będą dostępne tylko poprzez platformę Paradox Mods – twórcy nie przewidzieli wsparcia Warsztatu Steama.

Wypada też napomknąć, że wraz z Beach Properties oraz narzędziami moderskimi gra otrzyma wielką aktualizację z poprawkami. Ta ma znacznie ulepszyć optymalizację Cities: Skylines 2, zwłaszcza na mniej wydajnych konfiguracjach sprzętowych.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine


Klemens
2024-03-18 13:48:49